Tesla Cybertruck on ollut marraskuussa 2019 tapahtuneesta suuresta esittelystään lähtien polarisoivan muotoilun symboli, joka on herättänyt keskustelua mausta ja toimivuudesta. Nyt Throttle Housen Thomas ja James ovat ottaneet yhden ensimmäisistä Cybertruckeista rattiin humoristisen mutta oivaltavan katsauksen tekemistä varten ja tutkivat sen ominaisuuksia, omituisuuksia ja yllättäviä kykyjä.
Kaksikko aloittaa arvostelunsa kirjaimellisella potkulla ja testaa Cybertruckin luodinkestäviksi väitettyjä ovia. Ruostumattomasta teräksestä valmistetut ovet kestävät potkuja, läpsäisyjä ja jopa ostoskärryjen törmäyksen, ja ne ovat maineensa veroisia. Arvostelijat ovat suorittaneet nyttemmin levinneen “porkkanatestin” ja muita kokeita hot dogeilla, banaaneilla ja muilla elintarvikkeilla simuloidakseen, mitä matkustajien käsille ja sormille tapahtuisi – ja havaitsivat prosessin aikana karmean “giljotiiniefektin”.
80 000 dollarin hintaisessa kuorma-autossa – jota ovat vaivanneet valmistusongelmat – ei ole puristumisenestoantureita, kuten Teslan Model X:ssä ja kilpailevissa sähkökuorma-autoissa, kuten Fordin F-150 Lightningissa. Toinen testi on tonneau coverin päälle hyppääminen, joka paljastaa sen kyvyn kantaa jopa 300 kiloa, mutta siinä on havaittavissa joustoa, joka tuo hauskanpitoon ripauksen varovaisuutta.
Muotoilua, jota usein kuvaillaan “pyörillä varustetun kolmion lyijykynäpiirrokseksi”, verrataan röyhkeästi roskakoriin, ja Thomas selittää sekaannuksen vitsikkäästi sekä Cybertruckin että roskakorin terävillä linjoilla.
Arvostelijat, jotka toistavat yleisiä mielipiteitä, keskustelevat Elon Muskin ylisuurista lupauksista ja alimitoitetuista lupauksista, erityisesti kuorma-auton hinnan osalta. Cybertruckin perushinta, jonka alun perin ilmoitettiin alkavan 39 900 dollarista, on nyt lähes 60 000 dollaria, ja kolmimoottorisen Foundation Series -mallin hinta voi nousta jopa 120 000 dollariin.
Kun Cybertruck lähtee automatkalle Fremontista, Kaliforniasta, Yosemiten kansallispuistoon, arvostelijat kohtaavat sekä kiitosta että haasteita. Supercharger-asemilla lataamisesta tulee kokeilu ja erehdys, koska on epävarmaa, mitkä asemat toimivat. Cybertruck latautuu kuitenkin odotettua nopeammin, mikä osoittaa sen tehokkuuden tien päällä.
Cybertruckin “demonisen nopea” suorituskyky drag stripillä yllättää arvostelijat, sillä se kiihtyy 0-100 km/h 2,8 sekunnissa, kun Beast Mode on aktivoitu. Näkyvyysongelmat peruutuskameran ja väärin suunnattujen ajovalojen kanssa aiheuttavat kuitenkin jonkin verran huolta. Cybertruckin ohjaaminen ahtaissa tiloissa, erityisesti latausasemilla, on haastavaa, vaikka käsittely ja ketteryys mutkaisilla teillä saavat kiitosta.
Kun Cybertruck saapuu Yosemiteen, se varastaa valokeilan ja herättää huomiota ja uteliaisuutta. Sen epätavallisesta muotoilusta tulee Instagram-sensaatio, joka varjostaa viehättävää ympäristöä.
Turvallisuusongelmat nousevat kuitenkin esiin, kun Thomas ja James käsittelevät Cybertruckin aiheuttamia mahdollisia vaaroja. He korostavat varovaisuutta aina sormet katkaisevista ovista konepellin sulkeutumisvaaraan. Turvallisuusongelmat ovat nykypäivää ja kasinot kuin myös muut yritykset joutuvat taistelemaan niitä vastaan ainaista taistelua.
Tämä kaikki, jotta asiakkaille voidaan tarjota blackjack ja muita pelejä. Ajoneuvon toimintasäteen testaaminen paljastaa ristiriitaisuuksia virallisten tietojen ja todellisen suorituskyvyn välillä. Vaikka Cybertruckin väitetään kulkevan 320 mailia yhdellä latauksella, kaksikko saavuttaa vain 305 mailia tehtaan maastorenkailla, mikä korostaa erikseen myytävien kokokierrosrenkaiden merkitystä optimaalisen toimintasäteen saavuttamiseksi.